Friday, July 20, 2012

Ramadhan :)

Assalamualaikum W.B.T


Ya Allah, sedar tak sedar kita dah masuk bulan paling mulia pada setiap tahun dan bulan yang dinanti-nantikan oleh semua umat Islam iaitu bulan Ramdhan. Memang tak dapat nafikan, tahun ni banyak amalan sunat terlepas buat. Jadi, harapnya bulan Ramadan ni boleh membuatkan diri kita semua lebih rapat dengan pencipta kita.


The easiest way to gain pahala is by reciting the Holy Al-Quran. Just imagine, if we look the Quran, we already gain the pahala. So why not we read it ? Just like this hadith 

Sabda Rasulullah saw:

" Sesiapa yang membaca al-Quran dengan cukup tajwid, lancar dan tepat, maka mereka akan berada di kalangan malaikat-malaikat yang mulia. 
Dan barangsiapa yang berusaha untuk membaca al-Quran, walau dengan susah payah, tersekat-sekat dan tidak lancar (kerana tidak mahir membaca tetapi ingin mencuba), maka ia akan memperolehi kelebihan dua kali ganda dari yang lancar bacaannya."


Look how easy that was ? Well since all the syaitan dah kena gari, hopefully kita dapat meringankan diri melakukan ibadah sunnah. Well that's all. Kalau ada salah harap ditegur dan diperbetulkan.

K guys thanks for reading this entry !


No comments:

Post a Comment